» سلامتی و تندرستی » این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۷:۱۱

کد مطلب : 29624

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

بسیاری از افراد عادت دارند که صبح زود از خواب بیدار شده و سریع رختخواب را ترک کنند اما باید گفت که این عادت خیلی خوب نیست در عوض، سعی کنید با انجام حر

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

بسیاری از افراد عادت دارند که صبح زود از خواب بیدار شده و سریع رختخواب را ترک کنند اما باید گفت که این عادت خیلی خوب نیست در عوض، سعی کنید با انجام حرکات کششی و انعطاف پذیر و تحریک عضلات بدن و ذهن، بدن خود را به آرامی بیدار کنید. اگر در قسمت های مختلف بدن از بیماری صبحگاهی نیز رنج می برید، انجام چند حرکت کششی ساده نه تنها برای بدن مفید خواهد بود بلکه روح و روان شما را نیز تغذیه می کند.

۶ حرکت ورزشی که در رختخواب می توان انجام داد

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

این برنامه قبل از شروع روز جدید، سفتی و خشکی عضلات بدن را از بین برده و مفاصل را نرم و ذهن را آرام می کند.

۱- کشش کلی بدن

برای انجام این حرکت هنوز می توانید زیر پتو یا لحاف بمانید. تنها کاری که باید بکنید این است که انگشتان خود را به هم قفل کرده و دستان خود را به سمت بالا بکشید و هنگامی که هوا وارد ریه ها و شش ها می شود (عمل دم)، کف دستان خود را به سمت دیواره پشتی یا تاج تخت فشار دهید. همزمان پاها را به جلو بکشید و انگشتان پا را در یک نقطه قرار دهید (به جلو کشیده شده).

در همین حال، آرنج و زانوها را صاف نگه دارید. این حالت کششی را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس بازدم را انجام دهید. این حرکت را سه بار تکرار کنید.

۲- حرکات کششی با زانوی خم شده

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

پتو و لحاف را برداشته و روی تخت دراز بکشید و سر و شانه ها را در حالت تعادل قرار دهید. زانوها را خم کرده و کف پاها را صاف روی تشک قرار دهید. قوزک پای چپ را روی زانوی پای راست قرار داده و ساق پای راست را با هر دو دست نگه دارید. این وضعیت را برای ۵ نفس عمیق نگه دارید و همان کار را برای پای دیگر نیز انجام دهید. این ورزش برای باز کردن عضلات ران و باسن مناسب است.

۳- کشش نشسته روی تخت

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

لبه تخت نشسته و کف پاها را صاف روی زمین قرار دهید. زانوها را خم کرده و سعی کنید با خم شدن کمر سینه خود را به رانها برسانید. دست و سر خود را از زانو پایین آورده و با انگشتان خود زمین را لمس کنید. این وضعیت را به مدت ۵ نفس نگه دارید تا زمانی که عضلات پشت و شانه ها کشیده شوند.

۴- حرکات کششی زانو به سمت قفسه سینه

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

به رختخواب برگردید و به پشت دراز بکشید. زانوها را خم کرده و کف پاها را روی تشک قرار دهید. دستان خود را به دور پاها بپیچید و از آنها برای بالا آوردن پاها به سمت سینه استفاده کنید. سر خود را روی بالش نگه دارید و این وضعیت را با ۱۰ نفس کشیدن طولانی و آرام پایان دهید. این حرکت کششی برای عضلات پایینی کمر مناسب است.

۵- چرخش طاق باز

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

به پشت روی تخت دراز بکشید. زانوها را به هم چسبانده و لگن را به طرفی بچرخانید که زانوی راست روی تخت باشد. زانوی چپ را با دست راست بگیرید و گردن را به سمت چپ بچرخانید. ۱۰ بار نفس بکشید و سپس جهت خود را تغییر دهید. با انجام این حرکات کششی، گرفتگی و خشکی ستون فقرات از بین می رود.

۶- حرکت خم به جلو در حالت نشسته

این تمرینات کششی را قبل از بلند شدن از رختخواب انجام دهید!

به پشت روی تخت دراز بکشید، پاها را به سمت جلو کشیده و قسمت بالایی بدن را صاف کنید. با وارد شدن هوا به ریه ها، ستون فقرات خود را بکشید و پس از بازدم، بالا تنه را به آرامی به سمت پاها بکشید و به سمت پاشنه پا جلو بروید. گردن خود را به سمت پایین آویزان کرده و این وضعیت را برای ۱۰ نفس عمیق نگه دارید. این تمرینات کششی برای ماهیچه همسترینگ (ماهیچه پشت ران)، لگن و ستون فقرات مناسب است.

بعد از انجام تمام این حرکات کششی متوجه خواهید شد که چگونه روز خود را با انرژی و انگیزه بیشتری شروع می کنید و بدون درد و حتی بی حالی، آمادگی لازم را برای فعالیتهای مختلف روز بدست خواهید آورد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : سلامتی و تندرستی
ارسال دیدگاه